Vaikų miego kokybė: jaunuolio lova, įpročiai ir kiti svarbūs veiksniai

Jei iki šiol manėte, kad svarbiausia jūsų namų erdvė yra svetainės kambarys, labai klydote. Kad ir kiek laiko bepraleistumėte svetainėje, jis tikrai nėra ilgesnis nei jūsų laikas, praleidžiamas miegamajame. Todėl labai svarbu, kad mūsų miegamojo kambarys būtų įrengtas profesionaliai ir tinkamai, pasirūpinant tiek miegamojo erdvei pritaikytomis ir geriausiai tinkančiomis spalvomis, tiek ir kokybiška miegamojo lova. Kita vertus, jei auginate vaikus – visa tai tampa dar svarbesniu ir aktualesniu klausimu, kurio sprendimui reikėtų skirti dar daugiau dėmesio ir pastangų.

Jaunuolio lovaĮsivaizduokime, kad auginate sūnų, kuris yra labai aktyvus ir žingeidus. Neretai didesniu aktyvumu pasižymintys vaikai nėra linkę eiti gulti anksti ir miegoti labai ilgai, tačiau turėtumėte atminti, kad 6-13 metų amžiaus vaikai per parą turi miegoti nuo 9 iki 11 val. Tuo tarpu 14-17 metų amžiaus paaugliams gali pakakti ir 8-10 val. miego. Žinoma, šie skaičiai jums gali pasirodyti pakankamai dideli, atsižvelgiant į šiuolaikinius vaikus, jų aktyvumą, įpročius ir laisvalaikio praleidimo būdus, tačiau jei jūs pastebite, kad jūsų vaikas pastaruoju metu ėmė mažiau miegoti, pabandykite rasti viso to priežastis.

Viena iš priežasčių, kodėl jūsų vaikas gali neramiai ir trumpai miegoti, yra jo miegamojo lova. Jaunuolio lova turėtų būti labai kokybiška, patogi ir erdvi. Tačiau jei jūsų vaikui joje bus nepatogu, akivaizdu, kad tai tiesiogiai neigiamai atsilieps ir jo miego kokybei, o savo ruožtu prastesnis miegas įprastai nulemia ir blogesnę savijautą, didesnį nuovargį, dirglumą, prastesnį susikaupimą ir kt. Todėl jaunuolio lova privalo būti atitinkanti visus šiuolaikinius standartus.

Be to, reikėtų nepamiršti, kad suprastėjęs ar sutrumpėjęs jūsų vaiko miegas gali būti įtakotas ir jo dienos režimo bei įpročių. Pavyzdžiui, jei vaikas vakare persivalgo arba ilgai žaidžia kompiuterinius žaidimus, žiūri įtempto veiksmo kino filmus ar užsiima kita panašus pobūdžio ir didesnį aktyvumą skatinančia veikla, jo miegas gali būti sutrikęs, negilus ir nekokybiškas. Todėl jei visa tai yra būdinga ir jūsų vaikui, pasistenkite pakeisti jo dienotvarkę ir kasdienius įpročius, kurie galbūt iki šiol nebuvo visai teisingi.